אוּרוֹלוֹגִיָה

טיפול בסרטן הערמונית עם HIFU בטורקיה

Prostate Cancer Treatment in Turkey with HIFU

טיפול בסרטן הערמונית בטורקיה

High Intensity Focused Ultrasound, או HIFU, הוא הליך זעיר פולשני המאושר על ידי ה-FDA לטיפול בסרטן הערמונית, המציע טיפול מותאם אישית והפחתת תופעות לוואי משמעותית. HIFU משתמש בגלים קוליים בלתי מייננים לחימום רקמות ללא צורך בחתכים כלשהם. ניתן להשתמש ב-HIFU כדי להגביר את זרימת הדם או הלימפה או להרוס רקמות כגון גידולים. הטכנולוגיה דומה להדמיה על-קולית, אך במקום גלים פועמים, נעשה שימוש בתדר נמוך יותר וגלים מתמשכים להשגת המינונים התרמיים הנדרשים.
בטכניקת אולטרסאונד ממוקד בעוצמה גבוהה (HIFU), היא מכוונת לטפל רק באזור הסרטני במקום להסיר את הערמונית כולה. מטרת הטכניקה הזו; זוהי הגישה של לא להסיר את הבלוטות מסביב לערמונית, לא לסגור את הצינורות המגיעים מהאשכים, לא להשפיע על חיי המין של המטופל ועל בריחת שתן.

לפני טיפול בסרטן הערמונית עם HIFU

המנגנון שבאמצעותו HIFU מכוון, שורף והורס רקמת ערמונית חולה דומה לדרך שבה קרני השמש עוברות דרך זכוכית מגדלת, ויוצרת חור ברור בצומת באמצע עלה ממול. HIFU משתמש בגלי קול במקום אור כמקור אנרגיה. במקום זכוכית מגדלת משתמשים בממיר. אפקט המיקוד של המתמר מאפשר העברת לחצי קול גבוהים לנקודת מוקד ללא נזק בלתי רצוי לרקמות אחרות. הטמפרטורה של הרקמה במוקד תעלה ל-65 עד 85 מעלות צלזיוס ותשמיד את הרקמה החולה עם נמק קרישה. קרני HIFU מתמקדות בדיוק באזור קטן של רקמה חולה ואוגרות רמות גבוהות של אנרגיה מקומית באזור זה. מכיוון שגלי הקול אינם ממוקדים בנקודה אחת באולטרסאונד המשמש לאבחון, חום זה אינו מוזנח. בשיטת HIFU, כל סוניציה (הצטברות אינדיבידואלית של אנרגיית אולטרסאונד) מטפלת על ידי שריפת קטע מוגדר במדויק של הרקמה המכוונת. לשם כך, הוא מתערב בחתכי רקמה של 0.2 מ"מ על ידי ביצוע חישובים מדויקים מאוד. גלי קול המכוונים לרקמת הערמונית מעלים במהירות את טמפרטורת הרקמה, הורסים רק נגעים סרטניים ואינם פוגעים ברקמה הבריאה שמסביב.
אנרגיית אולטרסאונד או גלי קול מועברים לערמונית באמצעות מוליך בצורת כפית המונח מאזור פי הטבעת (רקטום). גלי הקול ממוקדים בנקודות רצויות בערמונית, מזוהים על ידי MRI (הדמיית תהודה מגנטית) ומאושרים על ידי אולטרסאונד. המיקום התוך-רקטלי של המוליך מנוטר בתלת מימד ובאופן מיידי. הדמיה בזמן אמת זו חיונית למיקוד בטוח ומדויק לא פולשני וניטור טיפול.

אחרי טיפול סרטן הערמונית עם HIFU

רמת ה-PSA שלך צפויה להגיע לרמה הנמוכה ביותר כמה חודשים לאחר HIFU. לאחר טיפול HIFU, בקרת PSA נעשית במרווחים של 3-6 חודשים.
ישנם מצבים שבהם טיפול זה אינו מומלץ. איזה מהם:
נפח ערמונית גדול מאוד (במקרים מסוימים מבוצע תחילה ניתוח ערמונית סגורה (TURP) לניקוי החלק של הערמונית שמסביב לדרכי השתן)
העכוז צר מדי (במידה שהיא עלולה למנוע את כניסת בדיקת ה-HIFU לרקטום)
שיש כמות גדולה של אבנים בערמונית בערמונית (עלול לגרום להפרעת פיזור והולכה HIFU)
בין המגוון הרחב של חלופות טיפול לסרטן הערמונית, טיפולים מוקדיים הם התגובה הלא פולשנית. בהקשר זה, היא מתחרה עם הטיפול הרדיקלי המקומי (כריתת ערמונית) וגישות ההמתנה בהנחיות הטיפול.
HIFU הוא שיטת טיפול עדכנית המשמשת כטיפול הצלה לאחר טיפול מקומי, הקרנות וכישלון ניתוחי בסרטן ערמונית ראשוני, וכטיפול תומך בסרטן ערמונית מתקדם מקומי.

תהליך טיפול בסרטן הערמונית

הַרדָמָה

כללי

משך הטיפול

2-3 שעות

הישארו באיסטנבול

3 ימים

מקובל מבחינה חברתית

5 ימים

עלות טיפול בסרטן הערמונית בטורקיה

All inclusive package
  • ייעוץ חינם
  • 6 לילות במלון 5 כוכבים באיסטנבול
  • בדיקות לפני/אחרי ניתוח
  • עלות למעבדה
  • תרופות וציוד
  • העברה VIP לכל אורך הדרך
  • תמיכה 7/24
  • מתרגם בעברית בכל התהליך

בקשת מידע
נדרש שם פרטי!
יש צורך במייל!
נדרש מספר טלפון!
בלי קוד מדינה
זמן שיחה נדרש!
לפי הזמן של המדינה שלך.
ריבוי פעולות
 
נדרשת מדיניות פרטיות

תהליך הגשת בקשה

השלם את הטופס

כדי ליצור איתנו קשר, תחילה עליך למלא את הטופס.

ייעוץ חינם

לאחר מילוי הטופס, יועצי הבריאות המומחים שלנו יצרו איתך קשר בהקדם האפשרי.

שלח תמונה

יועצי הבריאות המומחים שלנו יבקשו להציג את התמונות שלך לרופא.

תִכנוּן

לאחר בחינת התמונות, הרופא שלך יחליט אם אתה מתאים לניתוח ותהליך הניתוח שלך יתוכנן.

שאלות נפוצות

אם אינך רואה תשובה לשאלתך, תוכל לשלוח לנו דוא"ל מטופס יצירת הקשר שלנו.

אלא אם כן הרופא שלך אמר לך אחרת, זה יהיה אידיאלי להיות באיסטנבול כמה ימים לפני הטיפול.

החולים נשארים בדרך כלל בבית החולים למשך 3-4 ימים. מאחר והטיפול בהקרנות ייקח 30 יום, עליך לתכנן את החופשה בהתאם.

91% מהחולים יכולים לדחות טיפול אגרסיבי בסרטן הערמונית על ידי HIFU למשך שנתיים. התוצאות מרמזות שהטכניקה הזעיר פולשנית היא תחליף בר-קיימא לניתוח חירום או הקרנות.

ניתן לטפל בנגעים סרטניים קטנים באמצעות HIFU מוקד עם נזק קטן לשרירים, לעצבים ולרקמות שמסביב. אתה צריך רק אשפוז קצר ובדרך כלל אתה יכול לעזוב את בית החולים ביום הטיפול שלך. רוב הגברים חוזרים לפעילותם הרגילה תוך שבועיים לאחר החלמה מהירה.

תגובות הלוואי השכיחות ביותר של HIFU לסרטן הערמונית הן חוסר תפקוד ממושך של ריקון ואחזקה הנגרמת על ידי בצקת, נמק או חסימה של יציאת השלפוחית. טיפול משולב (TUR-P+HIFU) מפחית תופעות לוואי אלו ומשפר את איכות החיים לאחר הניתוח.

הזמן החציוני עד להישנות לאחר HIFU היה 16 חודשים. על פי תוצאות ביופסיה של MRI, ל-56% מהחולים הייתה הישנות תוך-שדה, ל-21% הייתה הישנות מחוץ לאתר ול-23% היו שני הסוגים.

על פי הנתונים, HIFU אינה אפשרות טיפול בטוחה לחולים עם סרטן הערמונית בסיכון גבוה. תוצאות ארוכות טווח של מחקר חדש מראות שכריתת ערמונית רדיקלית מוצלחת יותר מטיפול אולטרסאונד ממוקד בבלוטות שלמות (HIFU) בטיפול בסרטן הערמונית (PCa), למעט גברים עם מחלה בסיכון נמוך.

בשל התכונות הלא פולשניות של ההליך - אין שימוש במחטים ושום דבר לא חודר את פני העור - המטופלים אומרים שזה לא מאוד כואב.

שיעור ההצלחה הכולל של HIFU היה 84%. (רק ל-4 מתוך 25 אנשים הייתה הישנות ביוכימית). מבחינת אחוזי הצלחה, לקבוצת הסיכון הנמוך היה שיעור הצלחה של 94.2%, לקבוצת הסיכון הבינוני היה שיעור הצלחה של 83.4%, וקבוצת הסיכון הגבוה מעולם לא הצליחה.

תחת הרגעה תוך ורידי, אבלציה של הערמונית HIFU מבוצעת בדרך כלל במתקן כירורגי חוץ. ההליך ללא קרינה מבוצע בדרך כלל כפרוצדורה יחידה בחוץ, אך ניתן לחזור על עצמו בתדירות הנדרשת מבלי לפגוע ברקמות הסמוכות.

HIFU היא שיטה לא פולשנית המספקת נמק של תאי גידול ללא צורך בהקרנות או הסרה כירורגית. הוא עושה זאת על ידי שימוש באנרגיה קולית המועברת בדיוק.

במהלך הטיפול, הערמונית אינה מוסרת; במקום זאת, התאים הממוקדים מושמדים באמצעות טכנולוגיית HIFU (High Intensity Focused Ultrasound) או אלקטרופורציה (NanoKnife).